Prata med en arbetsförmedlare

Våra arbetsförmedlare hjälper dig. Både med det som rör ditt personliga ärende och med information i allmänna frågor.

Ring

0771–416 416

För arbetsgivare: 0771-508 508

Öppettider: Måndag–fredag: 8–17

Avvikande öppettider

  • Nyårsdagen: Stängt
  • Trettondagsafton som infaller måndag-fredag: 8-12
  • Trettondag jul: Stängt
  • Skärtorsdag: 8-14.30
  • Långfredagen: Stängt
  • Påskafton: Stängt
  • Påskdagen: Stängt
  • Annandag påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton: 8-14.30
  • Första maj: Stängt
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Pingstafton: Stängt
  • Pingstdagen: Stängt
  • Nationaldagen 6 juni: Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Midsommardagen: Stängt
  • Dagen före Alla helgons dag: 8-12
  • Alla helgons dag: Stängt
  • 23 december som infaller på en torsdag: 9-12
  • Julafton: Stängt
  • Juldagen: Stängt
  • Annandag jul: Stängt
  • Nyårsafton: Stängt

Chatta

Chatta eller möt en arbetsförmedlare via video.

Öppettider: Måndag–fredag: 8–16

Vanliga frågor just nu

Hur skriver jag in mig på Arbetsförmedlingen?

Du kan skriva in dig på två olika sätt:

Med e-legitimation
Du som har e-legitimation kan skriva in dig på vår webbplats. Samtidigt bokar du tid i kalendern för ett första planeringssamtal. När du har registrerat dina uppgifter och mötet är bokat får du en bekräftelse att du är inskriven hos oss. Ett meddelande om att du är anmäld som arbetssökande skickas till a-kassan om du angett det.

Utan e-legitimation
Saknar du e-legitimation kan du förbereda din inskrivning på vår webbplats. Därefter besöker du en arbetsförmedling för att skriva in dig. Du kan inte boka mötet i förväg. Kom ihåg att ta med legitimation till besöket. Du räknas som inskriven från den dag då du besöker oss.

Skriv in dig

Jag har glömt att lämna in min aktivitetsrapport - vad händer nu?

Om du glömt att lämna in din aktivitetsrapport så går det inte att skicka in i efterhand.

Du kan förlora din ersättning från a-kassan under en eller flera dagar. Det är din a-kassa som utreder och fattar beslut om detta.

Om du deltar i ett program kan du förlora din ersättning från Försäkringskassan under en eller flera dagar. Det är vi som utreder och fattar beslut om detta.

Kom ihåg att lämna in din aktivitetsrapport i tid , annars kan det påverka din ersättning.

Varning eller förlorad ersättning från a-kassan

Varning eller förlorad ersättning från Försäkringskassan

Ska jag meddela om jag är sjuk?

Det här gäller om du är inskriven hos oss och är hemma på grund av sjukdom eller vård av barn (VAB):

Om du har ersättning från a-kassan
Om du inte har ett inbokat möte räcker det att du själv markerar ditt förhinder i kassakortet och meddelar Försäkringskassan för en sjukanmälan.

Har du ett inbokat möte — kontakta oss via telefon för att avboka mötet. Vi meddelar då din a-kassan om att du är sjuk, så det är viktigt att du kontaktar oss första friska dag för en friskanmälan.

Om du har etableringsersättning, aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning
Meddela oss på din första sjukdag. Detta är viktigt, eftersom du annars kan bli utan ersättning under hela din sjukfrånvaro.

  • Har du e-legitimation sjukanmäler du dig enklast på Mina sidor.
  • Saknar du e-legitimation kan du kontakta oss via telefon

Kom ihåg att också meddela det ställe där du har din aktivitet, till exempel praktikanordnare eller utbildningsanordnare. Är du sjuk i mer än 7 dagar behöver du skicka ett läkarintyg till Försäkringskassan för att få din ersättning.

Försäkringskassan

Anmäl frånvaro

Hur skriver jag ut mig?

Enklaste sättet att skriva ut sig från Arbetsförmedlingen är att kontakta oss via telefon.

Vanliga anledningar kan vara

  • om du jobbar så mycket som du önskar
  • om du ska vara föräldraledig
  • om du påbörjat studier.

Du kan även besöka oss. 

Det här kan du få hjälp med på chatt och telefon

Våra arbetsförmedlare hjälper dig med ditt personliga ärende och med information i allmänna frågor. Du kan till exempel:

  • få hjälp med att använda våra digitala tjänster, till exempel när du ska skriva in dig
  • få svar på allmänna frågor om program, utbildningar och andra stöd
  • få råd om hur du väljer yrke, hittar jobbet eller skriver en jobbansökan.

För att få hjälp med ditt personliga ärende behöver du logga in med e-legitimation.

Du kan även mejla oss om du har en allmän fråga.

Skicka mejl

Ring oss via texttelefon, bildtelefon eller Teletal

Teletal

Teletal är en kostnadsfri tjänst för dig som har en funktionsnedsättning. Tjänsten innebär att en tolk ger stöd i form av förtydliganden, minnesstöd eller anteckningshjälp under telefonsamtalet. Du ringer med en vanlig telefon och samtalet genomförs som ett trepartssamtal.

Teletal

Bildtelefon

Bildtelefoni är en kostnadsfri tjänst för dig med till exempel hörselnedsättning eller språkstörning, och som använder svenskt teckenspråk när du kommunicerar. Tjänsten innebär att en teckenspråkstolk deltar i ett trepartssamtal via video. Om du har bildtelefon kan du kontakta oss med den.

Bildtelefoni

Texttelefon

Texttelefoni är en kostnadsfri tjänst som gör det möjligt för dig med till exempel talsvårigheter att ringa eller ta emot samtal. Tjänsten fungerar även för dig som använder punktskrift.

Texttelefoni

Andra kontaktvägar

Hitta kontor

Öppettider, adress, lokala aktiviteter.

Mina sidor

Skriv in dig, aktivitetsrapportera, anmäl frånvaro.

Teknisk support

Hjälp med webbplatsen och våra digitala tjänster.