Tekniska problem

Vi hjälper dig om du har problem som rör våra digitala tjänster. Här hittar du svar på vanliga problem.

Skicka en fråga

Om du inte hittar lösningen på ditt problem kan du skicka in en fråga.

Skriv en fråga



4000




Vi behöver registrera dina kontaktuppgifter om du vill att vi ska återkoppla till dig.
Flerval

Ring

0771–416 416

För arbetsgivare: 0771-508 508
För leverantörer: 0771-717 717

Öppettider: Måndag–fredag: 8–17

Avvikande öppettider

  • Nyårsdagen: Stängt
  • Trettondagsafton som infaller måndag-fredag: 8-12
  • Trettondag jul: Stängt
  • Skärtorsdag: 8-14.30
  • Långfredagen: Stängt
  • Påskafton: Stängt
  • Påskdagen: Stängt
  • Annandag påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton: 8-14.30
  • Första maj: Stängt
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Pingstafton: Stängt
  • Pingstdagen: Stängt
  • Nationaldagen 6 juni: Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Midsommardagen: Stängt
  • Dagen före Alla helgons dag: 8-12
  • Alla helgons dag: Stängt
  • 23 december som infaller på en torsdag: 9-12
  • Julafton: Stängt
  • Juldagen: Stängt
  • Annandag jul: Stängt
  • Nyårsafton: Stängt

Vanliga frågor och svar

Varför kan jag inte skicka in min aktivitetsrapport?                      

Den vanligaste anledningen till att Skicka-knappen inte är klickbar är att du inte ska lämna in din aktivitetsrapport den här månaden. Se vilket datum som gäller dig på sidan Aktivitetsrapportera. Ring 0771-416 416 om du har frågor om datumet för aktivitetsrapporten.                           

Varför ser jag inte knappen för att skapa en aktivitetsrapport?

För att kunna aktivitetsrapportera krävs det att du loggar in med din e-legitimation. När du har kopplat ditt konto till ett bank-id eller e-legitimation kan du aktivitetsrapportera och även föra dagbok över dina jobbsökaraktiviteter.

Om du skickar din rapport innan den var helt klar så går det inte att göra om den. Behöver du fylla i fler aktiviteter gör du det via en blankett som du hämtar på närmaste arbetsförmedling.

Observera att aktivitetsrapporten ska vara inlämnad senast den 14:e varje månad och det gäller även om du behöver komplettera aktiviteter.

Varför kan jag inte logga in fast jag har fått ett nytt lösenord?

1. Kontrollera att du inte har Caps Lock aktiverat eftersom användarnamn och lösenord känner skillnad på stora och små bokstäver.

2. Prova att skriva in uppgifterna manuellt och använd inte kopiera och klistra in-funktionen när du fyller i uppgifterna då det kan följa med blanksteg i det du kopierar.

3. Om du ändå inte kan logga in eller om kontot blir tillfälligt spärrat så hämta ett nytt användarnamn coh beställ samtidigt ett nytt lösenord och testa att logga in på nytt:

Beställ nytt användarnamn och lösen

Det kan även hjälpa att rensa din webbläsare från kakor och temporära internetfiler.

Varför kan jag inte logga in med mitt bank-id/e-legitimation?

Börja med att testa din e-legitimation:

Testa ditt bank-id

Har du en kortläsare till ditt bank-id ska den anslutas med en sladd till datorn. I vissa fall kan det krävas en drivrutin till kortläsaren som du kan ladda ner via din banks wbbplats.

Om du har en e-legitimation från Telia eller Ica-banken kan du testa den här.

Fungerar din e-legitimation på testsidan ska sen även fungera när du loggar in på arbetsformedlingen.se. Skulle det ändå uppstå problem kan du kontakta teknisk support.

Om din e-legitimation inte fungerar på testsidan måste du ta kontakt med utfärdaren/banken för att få hjälp med felsökning.

Har du problem med bank-id när du använder Google Chrome?
Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den senaste versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av pluginer.

Så här gör du

Varför kan jag inte koppla min e-legitimation till mitt konto?

Kontrollera att du har ditt fullständiga personnummer inlagt på ditt konto. Det gör du under Mina sidor - Användaruppgifter och Personuppgifter och kundnummer.

Om du inte har ditt fullständiga personnummer inlagt kan du lägga till de fyra sista siffrorna och klicka på Spara.

Kontrollera längst ner på sidan att det står att uppgifterna är sparade innan du loggar ut och loggar in med din e-legitimation.

Varför kan jag inte logga in om jag har Google Chrome som webbläsare?

Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den senaste versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av pluginer.

Så här gör du

Behöver du hjälp med att använda våra digitala tjänster?

Här finns vägledning om du stöter på problem.

Att använda webbplatsen

E-legitimation

Supportverktyg

Ladda ner vårt supportverktyg när du blir ombedd av oss.

Har du problem med din e-legitimation?

Börja med att testa din e-legitimation:

Testa ditt bank-id

Mer information

Aktuella tekniska problem

Information om eventuella tekniska problem.

Tillgänglig webbplats

Lyssna på innehållet på arbetsformedlingen.se.

Logga in med användarnamn och lösenord

Lösning på vanliga problem när du vill logga in med användarnamn och lösenord.